Persbericht: Philips introduceert nieuwe monitor met MHL-technologie

Noot aan de redactie:

Hoge resolutie foto’s zijn beschikbaar via: https://picasaweb.google.com/MMD.LCD.Displays/237E4QHAD_MHL

Philips introduceert nieuwe monitor met MHL-technologie

Philips 237E4QHAD IPS lcd-display met MHL-technologie streamt HD-entertainment rechtstreeks vanaf een mobiel apparaat.

Amsterdam, 10 oktober 2012 – MMD, het bedrijf voor toonaangevende technologie en licentie-partner voor de Philips-displays, introduceert vandaag de nieuwe Philips 237E4QHAD/00 monitor met slimme MHL-technologie (Mobile High Definition Link). Met dit 23-inch scherm kunnen gebruikers, direct vanaf een Android smartphone, video's in HD-kwaliteit bekijken en games spelen – tegelijkertijd kan men het apparaat opladen.

Klaar voor entertainment

[https://lh6.googleusercontent.com/-D9toIebug2k/UG211moGoJI/AAAAAAAADeU/LtaZaCil9Vs/s800/237E4QHADmhl_f.jpg]Dankzij Mobile High Definition Link (MDL) kunnen gebruikers hun mobiele Android-apparaat direct op de monitor aansluiten via de optionele MHL-kabel om foto’s en video-opnames in HD-kwaliteit te bekijken. Er komt geen pc aan te pas. Bovendien kunnen gebruikers genieten van uitstekende digital-surround audio met HDMI vanuit de twee geïntegreerde 2W-stereospeakers. Daarnaast wordt het mobiele apparaat automatisch opgeladen terwijl het op de monitor is aangesloten.

De nieuwe IPS-display met MHL-technologie is ook uitstekend voor het spelen van mobiele games op een groot scherm. Game-afbeeldingen worden direct gestreamd vanaf het mobiele apparaat. De games zijn nauwkeuriger bestuurbaar, en het is niet nodig om het apparaat vast te houden.

Transformatie van mobiele kwaliteit

De eIPS combineert mobiliteit met de uitstekende beeldkwaliteit van een 16:9 HD-display en maakt gebruik van geavanceerde technologie voor een extra grote kijkhoek van 178 graden. Het biedt heldere, levendige kleuren en consistente beelden – een ware transformatie voor de weergave van mobiele content in elk willekeurig formaat: video's, foto's en zelfs zakelijke toepassingen.

Gedreven door innovatie

De nieuwe monitor bevat tevens specifieke Philips technologieën die ervoor zorgen dat displays een uitstekende beeldkwaliteit bieden. TrueVision van Philips test en past de inhoud van het scherm aan voor ultieme display prestaties – vier keer nauwkeuriger dan Windows sRGB. De Philips SmartImage Lite technologie zorgt voor dynamische verbetering van contrast, kleurverzadiging en scherpte waardoor ultieme displayprestaties tot stand worden gebracht voor ieder toepassingsscenario dat de gebruiker makkelijk selecteert.

Ontworpen voor nut en eenvoud

Het IPS lcd-scherm met MHL is de nieuwste E-Line display van Philips – de serie die is ontworpen voor thuisgebruik. Het wordt gekenmerkt door een slanke standaard, afgeronde achterkant en donkere glanslaag, en beschikt over gestroomlijnde, lichtgewicht design-elementen waardoor het een smaakvolle aanvulling voor uw interieur vormt. De comfortbeleving komt ook tot uiting in de bediening: in plaats van opvallende knoppen voor het maken van instellingen, beschikt de display over intelligente touch-pictogrammen die reageren op een lichte vingertik.

Technische specificaties – Philips IPS lcd-scherm 237E4QHAD/00

Lcd-schermtype, afmetingen

23″ (58,4 cm) IPS lcd

Backlight-technologie

W-led

Optimale resolutie

1920 x 1080

Kijkhoek

178º (H) / 178º (V), @ C/R > 10

Helderheid

250 cd/m²

SmartContrast ratio

20.000.000:1

Pixel pitch

0,265 x 0,265 mm

Kleurenweergave

16.7 M

Snelle reactietijd

7 ms (grijs/grijs)

Connectiviteit

VGA (analoog), HDMI (digitaal), HDCP, MHL-HDMI, HDCP (digitaal)

Tilt-functie

-5/+20 graden

Certificaten en goedkeuringen

Energy Star 5.0, EPEAT Silver, RoHS, Lead free, Mercury free

Het Philips IPS lcd-scherm 237E4QHAD/00 is direct beschikbaar in de grote electronica-zaken, voor een adviesprijs van €229,- (inclusief btw). Voor meer informatie over het nieuwe Philips IPS lcd-scherm 237E4QHAD/00 kunt u terecht op: https://www.philips.nl/c/pc-monitoren/e-lijn-58.4-cm-23-inch-met-mhl-technologie-237e4qhad_00/prd/nl/

Hoge resolutie foto’s van de beeldschermen zijn beschikbaar via:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Text100 Global Communications:

Michelle Nguyen

T: 020 530 4335

E: [email protected]

Over MMD

MMD is een volledige dochteronderneming van TPV en is in 2009 opgericht via een merklicentieovereenkomst met Philips. MMD brengt wereldwijd exclusief Philips LCD-schermen op de markt. Door de Philips’ merkbelofte te combineren met TPV’s productie-expertise op het gebied van schermen, is MMD door zijn snelle en gerichte benadering in staat innovatieve producten op de markt te brengen. MMD opereert internationaal, met het hoofdkantoor in Amsterdam en een tweede kantoor in Praag voor de Oost-Europese markt. MMD werkt via zijn netwerk van plaatselijke verkoopagenten samen met alle belangrijke Europese IT-distributeurs en -resellers. De ontwerp- en productiecentra van de onderneming zijn gevestigd in Taiwan.